04/06/2025
📘 B1 – weil / denn ile cümle kurma
🔹 Ich kann heute nicht kommen, weil ich krank bin.
🔹 Ich kann heute nicht kommen, denn ich bin krank.
📌 weil = çünkü → fiil sona gider.
📌 denn = çünkü → fiil normal yerinde kalır.
🧠 İpucu:
➡️ “weil” Almanca’da en sık kullanılan sebep bağlacıdır.
➡️ “denn” ise daha çok yazı dilinde görülür.
📎 B1 seviyesinde bağlaçlarla ilgili daha fazla içerik için bizi takip et!
🟠
🔵 .akademie