28/09/2025
Tak for besøget til alle der besøgte os til åben hus 5. September.
Tak til ISOPLUS (leverandør af fjernvarmerør) for dette flotte indlæg:
Åbent hus hos Ærøskøbing Fjernvarme 🌱
I forrige uge åbnede Ærøskøbing Fjernvarme dørene for borgere, samarbejdspartnere og leverandører – og skabte en dag, hvor både faglighed og fællesskab gik hånd i hånd. Hoppeborg og pølsevogn sørgede for, at store som små følte sig velkomne, mens rundvisningen gav et indblik i de mange nye tiltag på værket.
🔹 Grønne investeringer
I 2024 og 2025 har værket bl.a. udvidet solfangeranlægget til i alt 8.738 m². Det betyder, at hele byens varmebehov dækkes 100 % af solenergi fra maj til september. Resten af året sikres varmen gennem en kombination af halm, træpiller og solvarme – understøttet af en ny akkumuleringstank på 3.000 m³.
🔹 Kunst og fællesskab
Fremtiden byder også på et spændende projekt hvor den nye akkumuleringstank, bliver udsmykket af en kunstner og integreret i en ny vandresti. Her vil besøgende kunne nyde udsigten fra et grønt tag og opleve, hvordan solens lys spejles i farvede glasflader.
🔹 Bæredygtig drift
Med nye IT-systemer og renoveringer af fjernvarmenettet fortsætter Ærøskøbing Fjernvarme med at sikre stabil drift, øge andelen af vedvarende energi og understøtte kommunens mål om CO₂-neutralitet.
Vores kollega Juel deltog på vegne af ISOPLUS, hvor vi med stolthed leverer løsninger, der understøtter den grønne omstilling af fjernvarmen på Ærø.
Tak til Ærøskøbing Fjernvarme for at invitere indenfor og vise deres inspirerende projekter 💚♻️