28/03/2022
Så kom der også lam på Højvang 😍🐑🐑🐑
Imorges kl ca 6 da jeg kom i stalden stod 414 med 3 fine lam, ja faktisk lå alle 4 ned og slappede af 😲 alle 3 lam var tørre og havde fået råmælk, og nød nu livet i halmen 😊
Der var et vædderlam og 2 gimmere på henholdsvis 4,2 - 3,6 og 2,2kg
Da 414 er en erfaren dame, der kører på 5. Læmning, og med god mælkeproduktion, er det planen at hun skal gå med alle 3 lam selv, men da den ene er så lille kan det være det ender med en adoption hvis chancen byder sig 🤔
Lammene er efter vores egen Højvang Frodo, og er de første af bare 10 lam han skal være far til iår, det bliver spændende at følge dem 😁
Nu mangler vi bare lige ca 100 lam mere over de næste par måneder 😉💪