13/03/2025
Vi er godt i gang med etableringen Nørre Snede Energifællesskab https://nsenergi.dk. Selv om der udadtil ikke er meget at se, begynder forskellige brikker langsomt at falde på plads. Målet er stadig at være med til at balancere lokalt forbrug og produktion af energi og at sikre andelshaverne lokal grøn strøm til lave stabile priser.
Vi har i to omgange modtaget velvillig støtte fra bl.a. LAG Ikast-Brande, Region Midtjylland og Landdistriktspuljen. Første projekt har handlet om at få etableret Nørre Snede Energifællesskab. I anden runde arbejder vi nu på at etablere en grøn almennyttig foreningernes forening for hele Ikast-Brande, som skal arbejde for at nye store energiparker giver konkrete fordele for lokalområderne.