13/05/2026
Vores tidligere lærling Jessie har fået et fint legat, af Håndværker & Industriforeningen i Ringsted.
To unge håndværkere modtager legater fra Jubilæumsfonden
Håndværker- & Industriforeningen for Ringsted og Omegn har uddelt to legater på hver 20.000 kr. til to dygtige unge håndværkere, der har valgt at bygge videre på deres faglige uddannelse.
Det ene legat gik til Stine Andersen, der er udlært hos Henry Hansen & Søn og nu læser videre til bygningskonstruktør.
Det andet legat gik til Jessie S.B. Hansen, der er udlært hos Midtsjællands Byggeservice og læser arkitektur på Det Kongelige Akademis arkitektuddannelse i Kalundborg.
"Med legaterne ønsker foreningen at støtte unge faglærte, der tager næste skridt i deres uddannelse og bringer deres håndværksmæssige erfaring videre ind i byggeriets og industriens fremtid," siger formand Rasmus Larsen.
Pengene kommer fra Ringsted Industriforenings Jubilæumsfond, som er en sammenlægning af Murermestrene Frits Duuderstadt og Carl Christian Frandsens Fond, Ringsted Industriforenings Jubilæumsfond og Urmager H.J. Klints Mindefond.
Legatet kan søges af håndværkere, der har påbegyndt en videregående uddannelse, og som er udlært hos mestre eller industrivirksomheder i Ringsted og omegn og/eller har været elever på ZBC Ringsted.
Stort tillykke til Stine og Jessie 😄