Rakennusliike A. Rossi Oy

Rakennusliike A. Rossi Oy Rakennamme ihmisille koteja, yrityksille tiloja ja oikeastaan ihan kaikkea

🔔 Tärkeä ilmoitus seuraajillemme! 🔔 Hei ihanat seuraajamme! 💙 Rakennusliike A. Rossi Oy:n Facebook-koti muuttaa uuteen o...
06/05/2025

🔔 Tärkeä ilmoitus seuraajillemme! 🔔

Hei ihanat seuraajamme! 💙 Rakennusliike A. Rossi Oy:n Facebook-koti muuttaa uuteen osoitteeseen! Haluamme varmistaa, että pysyt mukana matkassamme, joten toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi seuraamaan meitä uudella Facebook-käyttäjällämme.

Samalla varmistat, että saat jatkossakin ensimmäisten joukossa tiedot uusista projekteistamme, rakentamisesta ja vinkkejä kodin parannuksiin! 🏡✨

Klikkaa ja seuraa meitä täällä: facebook.com/profile.php?id=61575729116559&locale=fi_FI

Kiitos, että olet ollut osa yhteisöämme – jatketaan yhdessä kohti tulevia rakennushaasteita! 💪👷‍♂️


Paras aika rakentaa ?⏳Ajattele, kuinka menet tyhjälle tontille alkuvuonna, vielä joulun herkut mahassa. Puolimetriä lunt...
06/03/2025

Paras aika rakentaa ?⏳

Ajattele, kuinka menet tyhjälle tontille alkuvuonna, vielä joulun herkut mahassa. Puolimetriä lunta, eikä mitään tietoa missä se talon merkitty nurkka tikku. Pakkanen tuntuu kuin Siperiassa. 🍫❄️🥶

Ei tänä vuonna, ei tunnu yhtään tavalliselta. Usein syksyllä ajattelee, että täytyy rakentaa ennen talvea, säältä suojaa. Nyt ajattelee ennemmin, että rakennetaan ilman hikeä. 😅💪

On poikkeuksellisia aikoja maailmassa, m***a on myös säässä. Välillä sää suosii rakentajaa välillä ei, m***a rakentaa täytyy. Kun rakennetaan, otetaan huomioon sää ja muut poikkeus tekijät, silloin voimme onnistua. 🤔🌪️

Onneksi kohta on kesä. (Ja loma🤭) 😎 ☀️🍦




🎊Juhla Mokka ☕️ Helmikuinen aamu, lumi natisee jalkojen alla ja pakkanen nipistää poskia. Lautapinoa kantaessa nurkan ta...
20/02/2025

🎊Juhla Mokka ☕️

Helmikuinen aamu, lumi natisee jalkojen alla ja pakkanen nipistää poskia. Lautapinoa kantaessa nurkan takaa heijastaa jo aamuaurinko. Kahvitauolla termarit avautuvat ja kohta monesta mukista nousee höyry. ❄️☕️

Kahvihetki on mahtava, aivan kuin olisi juhla-aika. Tauko päättyy ja töihin astelee tekijät. Tästäkö tulee tuttu sanonta: tekijöiden kahvi? 🛠️☕️

Me suomalaiset emme ole suulainta kansaa, m***a meillä on m***a tapaa ilmaista itseämme. Silloin taaksemme jää ujous sekä arkuus. Olemme valmiita avaamaan itseämme ja saamme aivan kuin uuden vaihteen. Mitä nämä ovat? Sauna, nuotio ja kahvi. 🔥😊

Kaikki nämä liittyvät lämpöön. Onko juuri lämpö se, mikä lopulta on saa meidät yhteen ja tuntemaan lämpöä? Saako lämmin ilma meidät avautumaan ja kertomaan tarinoita? 🫶☀️

Lämpö luo energiaa, ja se tarttuu meihin. Lämmitellään yhdessä! Käy lukemassa uusin blogi, linkki löytyy kommenteista!





Kasvamme syvyyttä, ja se on kaikkein tärkeintäLumi on jo peittänyt kukat laaksosessa, järven aalto jäätynyt talvipakkase...
17/12/2024

Kasvamme syvyyttä, ja se on kaikkein tärkeintä

Lumi on jo peittänyt kukat laaksosessa, järven aalto jäätynyt talvipakkasessa. Vuosi lähenee loppuaan ja luonto on valmistautunut pitkää talvea varten. Kun katsomme taaksepäin elettyä vuotta, helposti tarkastelemme sitä, kuinka paljon olemme kasvaneet. Kuinka paljon liikevaihto on noussut tai paljonko palkka on lisääntynyt. M***a kun puhutaan kasvusta, on tärkeää muistaa, että se ei ole pelkästään näkyvää kehitystä pinnalla. Kasvu on kuin puu: se, mitä näemme maan päällä, on vain pieni osa kokonaisuudesta.

Tärkein osa tapahtuu maan alla, meidän katseidemme ulottumattomissa. Juuret työskentelevät näkymättömissä, m***a ovat elintärkeitä puun menestykselle. Ehkä tänä jouluna me voisimme hetkeksi pysähtyä ja luoda katseemme sinne, mitä silmillä on vaikeaa nähdä.

Tänä vuonna me kasvoimme erityisesti syvyyttä, ja se on kaikkein tärkein asia.

Käy lukemassa uusin blogi kasvusta, linkki löytyy kommenteista!

Johtamisen tulee olla lämmintä energiaaSuomen kieli on hienoa, m***a se nostaa usein mieleen sanoja, joita jään pohtimaa...
13/11/2024

Johtamisen tulee olla lämmintä energiaa

Suomen kieli on hienoa, m***a se nostaa usein mieleen sanoja, joita jään pohtimaan. Olen lähiaikoina jäänyt miettimään sanaa ”johtaminen”.

Mikä on esimerkiksi sähkökaapelin tehtävä? Johtaa sähköä. Kaikki johtaminen tuo energiaa (tai vie sitä), kummin vain haluaa ajatella. Lämmin vesi luo energiaa, sähkö on itsessään energiaa, eristeet tuo lämpöenergiaa ja niin edelleen. Kun oma esimieheni johtaa minua esimerkillä, opettaen sekä ojentaen, lopputulos on tuonut minuun energiaa jota välitän seuraavalle.

Vanhempani ovat opettaneet ja kasvattaneet minua rakkaudella. Sitä samaa haluan jatkaa eli johtaa eteenpäin omille lapsilleni. Johtamisen lopputulos on pienestä kiinni, m***a sen vaikutukset voivat olla todella katastrofaaliset. Pienikin vesivuoto voi tuoda rakennukseen suuret ongelmat, tämä voi tapahtua mikäli veden johtaminen epäonnistuu.

Lue blogi johtamisesta, linkki kommenteissa 👍

Pituus ja korkeus – elämä on mittaamista Rakentajan työmaalla kuuluu rullamitan napsahdus. Metrit ja millit määrittelevä...
14/10/2024

Pituus ja korkeus – elämä on mittaamista

Rakentajan työmaalla kuuluu rullamitan napsahdus. Metrit ja millit määrittelevät tulevan rakennuksen muotoja ja toimivuutta. Pituudet ja korkeudet ovat tärkeitä, jotta lopputulos on tarkka ja kestävä.

M***a pituus ja korkeus eivät rajoitu pelkästään rakennuksiin. Mittaamme niitä päivittäin. Huoneen korkeus, järven vedenpinta, kasvin kasvu – kaikki ne kertovat meille jotain maailmasta ympärillämme. Vastasyntyneen pituus kirjataan muistiin ensimmäisenä merkkinä uudesta elämästä. Lapsen kasvu on kuin mittaamaton matka kohti aikuisuutta.

Kun puhumme pituudesta ja korkeudesta, puhumme samalla elämästä itsestään. Se on jatkuvaa muutosta, jossa mittaamme asioita, tapahtumia ja ihmisiä. Vertailemme, arvioimme ja luokittelemme.

M***a onko tämä mittaaminen aina tarpeellista? Olemmeko joskus liian tarkkoja, kun mittaamme toisten ihmisten käyttäytymistä, sanoja tai ulkonäköä?

Lue uusin blogi, linkki löytyy kommenteista 👍





Oikealle vai vasemmalle?Meillä kaikilla on tilanteita, kun vastaan tulee valinta. Saattaa olla kaksi tietä ja vain toise...
18/09/2024

Oikealle vai vasemmalle?

Meillä kaikilla on tilanteita, kun vastaan tulee valinta. Saattaa olla kaksi tietä ja vain toisen voi valita. Teemme sitä jo pienenä, kun harjoittelemme kumpi käsi. Ne valinnat voivat olla pieniä m***a niistä voi tulla suuria. Lähtökohtaisesti toinen on oikea ja toinen väärä, vaikka ne voivat olla myös yhtä hyviä. 👍👎

On myös asioita joista sanotaan, että ”kultainen keskitie” on paras. Silloin on ollut kolme vaihtoehtoa. 🤝

-

On myös tapoja katsoa. Toinen näkee kalanruodon menevän vasempaan, toinen oikeaan. Molemmat ovat oikeassa. 🐟

Oletko ajanut sateen jälkeen asfalttitiellä, kun aurinko heijastaa tietä. Toinen näkee siinä kuopan toinen lätäkön. Tässäkin usein molemmat ovat oikeassa, sillä vesi jää kuoppaan ja aurinko heijastaa kuoppaan. 🛣️🌦️

-

On välillä otettava riskejä ja suunnata oikeaan. Me mietimme sekä järjellä että sydämellä (tunteet). Yksi kirjailija mainitsi kuinka tätä voisi kuvata kuin ihmistä ratsastamassa norsulla. 👦🐘

Ihminen on järki. Tunteet kuin norsu.

Ajattelemme yleensä järjellä ja se ohjaa myös tunteemme, m***a jos käy niin, että tunteet ottavat vallan ei järki pysty enää ohjaamaan. ❤️

-

Jos rakennamme taloa tunteella (en tarkoita nyt sitä maanantaita kun olisi ollut kiva vain kääntää kylkeä ja jäädä nukkumaan), vaan sitä, kun halumme on auttaa ja luoda asiakkaalle unelmaa, tuoda siihen tunne kuinka asiakas ilahtuu. Tällöin rakentaminen on paljon enemmän ja se välittyy myös muille. 😀🤝😊

Mietitään järjellä m***a annetaan tunteen viedä. On hyvä kuunnella toista sillä toinen voi nähdä aivan eri kulmasta ja olla yhtä oikeassa. Tunne välittyy.🫂

Rakennetaan tunteella.
rakennusrossi.fi



Työpaikkojen salainen supervoimaOletko koskaan ollut porukassa, jossa ilmapiiri on lämmin, ideat sinkoilevat ja jokainen...
11/09/2024

Työpaikkojen salainen supervoima

Oletko koskaan ollut porukassa, jossa ilmapiiri on lämmin, ideat sinkoilevat ja jokainen tuntee olevansa osa jotain suurempaa? Se ei ole sattumaa – se on Me-henkeä parhaimmillaan.

Kun Me-henki kukoistaa, työntekijät ovat sitoutuneempia ja kokevat olevansa arvostettuja. Silloin yhteistyö sujuu, ongelmat ratkeavat nopeammin ja luovuus kukoistaa. Ympärillä olevista ihmisistä muodostuu tukiverkosto, joka parhaimmillaan auttaa jaksamaan harmaan päivän keskellä. Positiivisuus näkyy myös ulospäin: asiakkaat huomaavat, että tässä työpaikassa katsotaan silmiin ja kunnioitetaan lähimmäistä.

Me haluamme A. Rossilla vaalia tätä henkeä. Asioita en tee minä, sinä tai hän. Me teemme sen yhdessä, jokaisesta päivästä arvokkaan. Keinotekoisten hierarkioiden tai yksilökeskeisyyden sijaan haluamme seisoa rinta rinnan, katsoa yhdessä eteenpäin ja astua askeleet yhdessä.

Lue koko blogi Me-hengestä, linkki kommenteissa!

rakennusrossi.fi
🤝



Yks plus yks on kaks… 🧮Matematiikka on luultavasti ollut ajan alusta asti, minä + sinä = me. Me käytämme sitä päivittäin...
18/06/2024

Yks plus yks on kaks… 🧮

Matematiikka on luultavasti ollut ajan alusta asti, minä + sinä = me. Me käytämme sitä päivittäin. Pieni lapsi laskee, m***a yötä on jouluun. Koululainen laskee tunnilla, sekä ruokaa ottaessa m***a perunaa otan. Äiti kattaa pöytää laskien aterimien määrän. Isä laskee euroja, jotta selvitään seuraavaan palkkaan ja selvitäähän me yhdessä. 🤝🤩

Helppoja asioita ja esimerkkejä, m***a aivomme laskevat kokoajan. Emme voi välttyä ja jos voisimme, olisi vaikeaa. Me teemme havaintoja jatkuvasti. Kun koululainen menee ruokalaan, ottaa tarjottimen hän laskee jo (yksi tarjotin). Emme analysoi tätä laskua usein. Mieti jos et laskisi, monetko alushousut sinulla olisi? Montako autoa sinulla olisi? 🧮📆💶🚙

-

Me on suomen kielen yksi hienoimmista sanoista. (Siinäkin on laskemista.) Vaikka jokainen meistä on vastuussa lopulta itsestään, on tärkeää että huolehdimme toisistamme. Moni asia muuttaa muotoaan paljon, kun vaihtaa sanan minä tai sinä tilalle me. 🤝👥🫂

Kyllä minä osaan. 🧠
Hoida sinä siivous. 🫵

Olemme yhdessä tehokkaampia, kun siivoamme yhdessä sekä meillä on kahden kertainen viisaus.🫶🙂

-

Me töissä laskemme paljon. Laskut, palkat, laudat, rahat, tavarat, aikaa yms. Emme voisi tehdä työtä ilman laskemista. 🛠️🧮

Kun asiakas ottaa yhteyttä aloitamme laskemisen, aika, hinta, materiaalit, tarjous, työntekijä määrät yms.. Tavoitteemme on laskea asiat kannattavaksi ja tehokkaaksi. 👌📝

Lopulta olemme huomanneet sen, jos saamme laskettua asiat kaikkia osapuolia ajatellen, saamme moninkertaisen hyödyn. Niin sanottu ”win-win” tilanne. ✅🙂

Me voimme yhdessä laskea ja toteuttaa rakentaminen, yhdessä onnistumme.




MIELIKUVITUS PURKAA RAKENTAMISEN RAJOJA 💡🛠️🤩Me kaikki olemme leikkineet Legoilla. Olemme olleet erilaisia leikkijöitä ja...
29/05/2024

MIELIKUVITUS PURKAA RAKENTAMISEN RAJOJA 💡🛠️🤩

Me kaikki olemme leikkineet Legoilla. Olemme olleet erilaisia leikkijöitä ja rakentajia.

Joku ottaa ohjeen eteensä, seuraa järjestyksessä aina loppuun asti.

Joku nostaa valmiin rakennelman hyllylle, aivan kuin koristeeksi.

Joku ei vain pysty rakentamaan, m***a tahtoo leikkiä.

Joku ei välitä ohjeista, vaan hahmottaa pelkän kuvan perusteella mikä palikka tulee mihinkin.

Osa ei halua toimia kuin valtavirta. Ohjeessa on talo, m***a rakennat auton, koska halusit auton.

Leikkimisen tapoja on monia erilaisia, samoin on rakentamisen kanssa.

Nyt rakennan isommista palikoista rakennuksia. Joku on piirtänyt ohjeet niihinkin, m***a on kymmeniä, jopa tuhansia tapoja tehdä talo. Minä saan työkavereiden kanssa käyttää rajatonta mielikuvitusta, rakentaa ja auttaa asiakasta, sillä asiakas näkee, onko paikalla ollut hyvä rakentaja.

Sitä me haluamme olla.

Lue uusin blogi, linkki kommenteissa!




YRITTELIÄISYYDELLÄ HUOMISEEN 🤝Tavallisena arkiaamuna liikkeellä on monia yrittäjiä. Yksi heistä sytyttää valot leipomoon...
21/05/2024

YRITTELIÄISYYDELLÄ HUOMISEEN 🤝

Tavallisena arkiaamuna liikkeellä on monia yrittäjiä. Yksi heistä sytyttää valot leipomoon, toinen taas hyppää linja-auton rattiin. Yksi avaa kahvilan ovet, toinen alkaa pestä katua. Jossakin rakennetaan, toisaalla käynnistyy työkoneet. Arki on täynnä ahkeruutta, jota voidaan kutsua yrittäjyydeksi.

Yrittäminen ja yritteliäisyys ei ole sidoksissa firman omistamiseen tai perustamiseen. Me kaikki voimme mieltää itsemme yrittäjiksi! Kun pieni ekaluokkalainen ponnistelee lukemisen parissa tai kun eläkeläinen jaksaa kiertää päivälenkkinsä, yrittäjyyden asenne kukoistaa. Tärkeintä on, että toimii yritteliäästi ja yrittää parhaansa.

Me Rakennusliike A.Rossilla haluamme luoda ympärillemme yritteliästä asennetta ja kunnioitusta työtä kohtaan. Kun jokapäiväiseen tekemiseen liittyy ahkeruus, rehellisyys ja yritteliäisyys, työ menestyy.

Lue uusin blogitekstimme yritteliäisyydestä, linkki kommenteissa! 💻®️






Elämää kaikilla aisteilla“Ulko-oven lukko naksahtaa auki, ja me huomaamme kaiken olevan valmista. Tunnen kehossani kodin...
11/04/2024

Elämää kaikilla aisteilla

“Ulko-oven lukko naksahtaa auki, ja me huomaamme kaiken olevan valmista. Tunnen kehossani kodin lämmön ja rauhallisuuden. Lasten pienet askeleet kaikuvat portaissa, aurinko valaisee olohuoneen lattiaa. Haistan uusien pintojen tuoksun, laadukkuuden ja kestävyyden. Seinät luovat turvaa, katto suojaa sateelta. Tunnen, että olen tullut kotiin.”

Elämää kannattaa elää kaikilla aisteilla. Näkö, kuulo, haju, tunto ja maku on annettu meille elämistä varten. Ne ovat myös tärkeässä roolissa rakennusprojektissa.

Käy lukemassa uusin blogimme “Elämää kaikilla aisteilla”, linkki kommenteissa!

Osoite

Vuohkalliontie 11
Heinola
18200

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Rakennusliike A. Rossi Oy :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa

Kategoria