18/06/2024
Yks plus yks on kaks… 🧮
Matematiikka on luultavasti ollut ajan alusta asti, minä + sinä = me. Me käytämme sitä päivittäin. Pieni lapsi laskee, m***a yötä on jouluun. Koululainen laskee tunnilla, sekä ruokaa ottaessa m***a perunaa otan. Äiti kattaa pöytää laskien aterimien määrän. Isä laskee euroja, jotta selvitään seuraavaan palkkaan ja selvitäähän me yhdessä. 🤝🤩
Helppoja asioita ja esimerkkejä, m***a aivomme laskevat kokoajan. Emme voi välttyä ja jos voisimme, olisi vaikeaa. Me teemme havaintoja jatkuvasti. Kun koululainen menee ruokalaan, ottaa tarjottimen hän laskee jo (yksi tarjotin). Emme analysoi tätä laskua usein. Mieti jos et laskisi, monetko alushousut sinulla olisi? Montako autoa sinulla olisi? 🧮📆💶🚙
-
Me on suomen kielen yksi hienoimmista sanoista. (Siinäkin on laskemista.) Vaikka jokainen meistä on vastuussa lopulta itsestään, on tärkeää että huolehdimme toisistamme. Moni asia muuttaa muotoaan paljon, kun vaihtaa sanan minä tai sinä tilalle me. 🤝👥🫂
Kyllä minä osaan. 🧠
Hoida sinä siivous. 🫵
Olemme yhdessä tehokkaampia, kun siivoamme yhdessä sekä meillä on kahden kertainen viisaus.🫶🙂
-
Me töissä laskemme paljon. Laskut, palkat, laudat, rahat, tavarat, aikaa yms. Emme voisi tehdä työtä ilman laskemista. 🛠️🧮
Kun asiakas ottaa yhteyttä aloitamme laskemisen, aika, hinta, materiaalit, tarjous, työntekijä määrät yms.. Tavoitteemme on laskea asiat kannattavaksi ja tehokkaaksi. 👌📝
Lopulta olemme huomanneet sen, jos saamme laskettua asiat kaikkia osapuolia ajatellen, saamme moninkertaisen hyödyn. Niin sanottu ”win-win” tilanne. ✅🙂
Me voimme yhdessä laskea ja toteuttaa rakentaminen, yhdessä onnistumme.