11/11/2018
Yksin yrittäjä avautuu, tehkää Hallitus nyt jotain tälle asialle, että uskallamme palkata sen ensimmäisen työntekijän. Ehdotan että se rahoitettaisiin tukemalla verotuksellisesti yrittäjää, ensimmäisen työntekijän palkkaamiseksi. Eli kun yritys palkkaisi ensimmäisen työntekijän, TE-keskus tarkastaisi että työsopimus on tehty, jonka jälkeen valtio ja TE-keskus tukisivat rahallisesti. Esim. kompensoimalla kaikki sivu kulut pois 1. vuoden ajalta ja ennakkoverot yhdeltä työntekijältä pois ja palkka maksettaisiin TE-keskuksesta. Eli valtio toimisi 100% takaajana, jos työntekijä ei ollutkaan sopiva. Niin TE-keskus ottaisi työntekijän takaisin työn hakijaksi. Ehtona tälle systeemille voisi olla se että kyseessä on Toiminimi yritys tai pienellä liike vaihdolla oleva Osakeyhtiö, jossa on ennestään enintään 2 henkilöä töissä. Ja nämä 1. vuoden työntekijän kulut voisi yritys maksaa takaisin valtiolle 10. vuoden kuluessa. Ja mikäli havaitaan että systeemiä on väärin käytetty 1. vuoden kulut perittäisiin takaisin takautuvasti Veroseuraamuksilla.