07/09/2025
🏁 SM-finaalit Motoparkissa saatiin tänä vuonna meidänkin osalta pakettiin – tällä kertaa mukana vain kauden päätöskisassa. Viime vuonna oltiin Original Street -sarjan SM2 ja tänä vuonna finaalissa auto toimi jo varsin mallikkaasti.
Lauantaina lajittelussa mystinen virtapätkä aiheutti harmaita hiuksia: virranjakaja oli väärässä asennossa ja kipinä kulki miten sattui. Varaosia ei löytynyt koko varikolta, joten oli pakko ajaa risalla osalla. Onneksi saatiin uusia tulppia Jykältä ja hienosäädettiin kaasutinta – suunta alkoi löytyä, vaikka kellossa vielä olikin vaatimattomat 9,73s.
Illalla tankkiin tuoretta 115-oktaanista bensaa ja sunnuntaina viivalle. Pudotusajossa vastassa Kiekun Duster – selkeästi nopeampi auto. Päätin satsata reaktioon lähdössä, ja yllätykseksi oma auto veti hienosti ilman ongelmia. Maalissa oltiin lähes tasoissa – lopputuloksessa vain 0,02 sekuntia Kiekun hyväksi. 🔥
Varikolla päästiin myös East Weld -töihin, kun tehtiin pieniä alumiinin hitsaushommia, että ajot saatiin jatkumaan.
Iso kiitos FHRA:lle hienosta viikonlopusta, kilpakumppaneille, Original Street ryhmälle, yleisölle ja sponsoreille – ja erityiskiitos meidän East Weld Racing tiimille, Esalle ja Robinille, joka piti varikon järjestyksessä ja grillin kuumana. 🙌
💛 Isot Onnittelut myös Original Street luokan mitalisteille:
🥇 SM1 Sami Luokkala (videossa ajaa varikolle)
🥈 SM2 Kieku Salo
🥉 SM3 Junnu Sjöman
Ensi vuonna sama meininki kaikkiin kisoihin – Make Street Great Again! 🚦