13/06/2026
מים בטוחים לשתייה לא תמיד יוצרים את אותה חוויית שתייה
אם מי הברז בטוחים לשתייה, מדוע אנשים רבים עדיין מתרגשים מהאפשרות ללגום מים ישירות ממעיין או מנביעה טבעית?
לא מדובר בהכרח במים מינרליים מבוקבקים מהסופר.
מדובר בחוויה שאנשים רבים מכירים מטיול בטבע, ממעיין זורם או ממקור מים טבעי, שם המים נחווים לעיתים כרעננים, חיים ומהנים יותר לשתייה.
זו שאלה מעניינת, משום שהיא חושפת הבחנה שרבים מתחילים להבין רק בשנים האחרונות:
בטיחות המים וחוויית המים אינן בהכרח אותו הדבר.
בטיחות קשורה לבדיקות, תקנים, תשתיות, סינון וטיפול במים.
אבל כאשר אנשים בוחרים מים מסוימים על פני אחרים, הם בדרך כלל מדברים על משהו אחר לגמרי:
הטעם
הרעננות
התחושה בפה
ההנאה מהשתייה
זו הסיבה שאנשים רבים מתארים מים במילים כמו:
"נעימים יותר"
"רכים יותר"
"קלילים יותר"
"מרווים יותר"
במיבריאה אנו מבחינים בין שני עולמות משלימים:
תכולת המים ו־חוויית המים.
סינון, בדיקות מעבדה ותשתיות מים עוסקים בשאלה האם המים מתאימים ובטוחים לשתייה.
החייאת מים עוסקת בשאלה אחרת:
כיצד המים נחווים לאחר שעברו התפלה, אחסון, הובלה, סינון או אוסמוזה הפוכה.
במיבריאה איננו רואים סתירה בין סינון לבין החייאת מים.
להפך.
כאשר יש צורך בסינון, חשוב לסנן.
כאשר יש צורך באוסמוזה הפוכה, חשוב להשתמש בה.
אנו מציעים ליהנות מכל העולמות ולשלב בין השניים.
סינון מטפל במה שהמים מכילים.
החייאת מים מתמקדת בחוויית המים לאחר מכן.
זו גם הסיבה שאנשים רבים משלבים את מערכות מיבריאה לאחר מערכות סינון או אוסמוזה הפוכה, מתוך רצון ליהנות לא רק ממים נקיים, אלא גם מחוויית מים טבעית, רעננה וחיה יותר.
המטרה אינה להחליף סינון או טיפול במים, אלא לתמוך בחזרת המים לחוויה הקרובה יותר לאיכויות שאנשים רבים מקשרים עם שתייה ישירה ממקור נביעה טבעי.
כי בסופו של דבר, אנחנו לא רק בודקים את המים.
אנחנו גם שותים אותם.
www.meybriah.co.il