JJ van der Hoeven & Zn BV

JJ van der Hoeven & Zn BV JJ van der Hoeven is een familiebedrijf dat sinds 1911 actief is. Wij zijn gespecialiseerd in Grond

05/04/2026

En ze zijn weg! Goede reis naar Portugal 🇵🇹 Tonnie en Lars.

Vorig jaar na de zomer kreeg het team de kans om een mooie gebruikte Rally Camper aan te schaffen. Bertus de B moest weg...
04/04/2026

Vorig jaar na de zomer kreeg het team de kans om een mooie gebruikte Rally Camper aan te schaffen.
Bertus de B moest wegens gezondheidsredenen stoppen met de RallyRaid Sport.
Deze truck ging zeker bij het team passen.
Toen na een flitsbezoek aan een Rally in Portugal, werd besloten om in 2026 mee te doen aan de
Portugese Rally Raid Baja’s was het zaak om de truck klaar te krijgen en dan natuurlijk ook nog is helemaal naar wens van het team.
Maar het team had niet alleen een uitdaging met de metamorfose van de truck, maar ook de Rally auto had een beetje aandacht nodig😉
Nieuwe brandstoftank, Nieuwe vooras, Brandblussysteem vervangen, Brandstofpomp reviseren en dan natuurlijk nog de standaard mankementen die de auto na de Breslau had opgelopen.
Maar… met trots kunnen we vermelden dat we zondag met de nieuwe Rally Camper en een gereviseerde rally auto richting Portugal gaan vertrekken!!
Helaas is onze eerste Baja de TT Castello Branco afgelast, maar tevens ook gelijk verplaatst naar 30 oktober ☺️ Dus die hebben we nog tegoed.
Nu eerst het spul maar is brengen naar Portugal en stationeren bij ORC (Oeste Racing Competition)
Zo’n 2200km vanaf Nederland.
Zonder de inzet van onze mannen, had het natuurlijk allemaal niet gelukt, waarvoor dank.
Tevens een dikke dank naar onze sponsors, want ook die hebben weer hun best gedaan.
De dikke afbeelding op de achterzijde van de truck werd ons aangeleverd door Paul en Janine Goss,
de super vette fiets is geleverd door onze trouwe sponsor Rent4Crew, en uiteraard is de fantastische bestickering aangebracht door Daponte.
Maar uiteraard ook een shout out naar onze overige sponsors voor de hand en spandiensten en de levering van de nodige materialen en onderdelen.

JJ van der Hoeven & Zn BV
Rent4Crew
Da Ponte Reclame
Zetsupport
LvM Techniek BV
HKV
EPS Automotive
Greve Banden de Lier
HaarBijMij
BouterBouw
Oliehandel.nl

Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een succesvol en gezond nieuwjaar.
24/12/2025

Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een succesvol en gezond nieuwjaar.

Wij zijn op zoek naar een (Allround) Chauffeur voor onze Volvo FMX 10*4 Haakarm met autolaadkraan.Delen wordt gewaardeer...
04/09/2025

Wij zijn op zoek naar een (Allround) Chauffeur voor onze Volvo FMX 10*4 Haakarm met autolaadkraan.

Delen wordt gewaardeerd!

Wij zijn per direct op zoek naar een (Allround) Machinist voor onze Rups Graafmachines.Delen wordt gewaardeerd!
04/09/2025

Wij zijn per direct op zoek naar een (Allround) Machinist voor onze Rups Graafmachines.

Delen wordt gewaardeerd!

Wij zijn per direct op zoek naar een (Allround) Grondwerker GWW.Delen wordt gewaardeerd.
04/09/2025

Wij zijn per direct op zoek naar een (Allround) Grondwerker GWW.

Delen wordt gewaardeerd.

Zo!!!De Breslau 2025 zit er op✅Onze oplossing voor het turbo power probleem heeft uitstekend gewerkt. Niet helemaal FIA ...
28/06/2025

Zo!!!
De Breslau 2025 zit er op✅
Onze oplossing voor het turbo power probleem heeft uitstekend gewerkt.
Niet helemaal FIA gekeurd, maar soms moet het gaan zoals het kan😉
Etappe 4 zijn we super doorgekomen, waardoor we een mooie startpositie hadden,voor de nacht etappe.
Het was een stage van ca 140km, ons nieuwe brandstof systeem had helaas één actieradius van 70 km. Dus halverwege de proef even snel een tankstop☺️, 5min verloren, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ook de nacht stage goed doorgekomen.
Gister de laatste stage gehad, het was zeker geen rondje om de kerk. 114km vol gas, helaas weer even snel een tankstop moeten maken, maar al snel weer 2 auto’s ingehaald!!
De pech bleef ons achtervolgen….. Lekke voorband!!!
Toch maar even mee doorgereden tot de tankstop voor de motoren. In recordtijd de band gewisseld 💪 en weer vol gas naar de zo begeerde finish boog van de Breslau 2025!!
We nemen een hoop huiswerk mee terug🙈
Maar ook dat komt weer goed
De Breslau afgesloten met de prijs uitreiking en onze vrienden van JBM Rally Team hebben een mooie 2e plaats bij de auto’s gescoord.
Onze felicitaties hiervoor.
Na gisteravond feestvieren nu weer richting Nederland.


Na eerst geen stroom power te hebben gehad gingen we daarna scheef met Turbo power…..Motor liep goed maar geen power gen...
26/06/2025

Na eerst geen stroom power te hebben gehad gingen we daarna scheef met Turbo power…..
Motor liep goed maar geen power genoeg om door de zware zandbanen te komen.
Met veel pijn en moeite toch thuis gekomen en het probleem opgelost met hulp van Remy, Wink 4x4, de turbo specialist van Toyota Landcruiser☺️
Motor gaf weer het vermogen dus konden we weer full pull.
Gister moesten we door de slechte klassering van de dag ervoor, ver achterin het startveld starten (nr 103). Na de start hebben we een hoop deelnemers in kunnen halen!
Sommige gaan direct, daar waar mogelijk aan de kant, en sommige denken dat we er voor de lol toeterend en sentinellend achter rijden op 1m van de achterbumper!!!
1m??
Ja deze vriendelijke Duitse Truck meneer heeft z’n spiegels vervangen voor een camera achterop, dus wilden we vol in beeld rijden.
Na 3,7km ging het grijze sc***je dan toch aan de kant om ons te laten passeren😔
Gelijk full pull en lekker op snelheid doorgereden, hop de neutralisatie in.
Daar team Double Trouble nog even mentaal bijgestaan na tablet problemen 👍
Na de neutralisatie weer geen turbo power meer!!!
Dat was jammer want het waren mooie snelle paden waar de snelheid ver boven de 100km/u kan oplopen. Voor ons was het max 80-90km/u
Toch nog een mooie 8e tijd gereden 💪👌
Vannacht het probleem van weer geen turbo power hopelijk weer opgelost🙈
Zodat we vandaag fris kunnen starten vanaf plek 47
(voor de oplettende kijker, 56 plaatsen opgeschoven in het klassement tov de dag ervoor!!)
Over onze oplossing voor het gebrek aan power volgt later meer…
Het patent op deze reparatie wordt op dit moment aangevraagd bij het octrooibureau 🤪
En natuurlijk bij terugkomst in het bivak weer goed verzorgd door Erik met een indische maaltijd van Kookebak.


Dag 1 liep anders als gehoopt🤨We mochten gister starten als 6e auto, maar achter ons stond de groene machine van William...
24/06/2025

Dag 1 liep anders als gehoopt🤨
We mochten gister starten als 6e auto, maar achter ons stond de groene machine van William van Groningen…☺️
Dus gas geven was wel vereist!
Start ging goed, gelijk lange zandbanen op, dus met de Toyota lekker op snelheid er doorheen.
Op KM10 kwamen we bij het eerste obstakel, een waterdoorgang/extreem pad van ca. 100m lang, met diepe sporen en bagger erin!
Dus kozen we ervoor om links bovenop te blijven rijden, zo’n 1,5m hoger als de doorgang zelf.
Helaas werd het te smal bovenop, dus toch maar door het spoor heen. Op dat moment klonk ook de sentinell van onze achtervolger, van Groningen. Deze meneer, na de modderbak, maar even vriendelijk voor laten gaan en dat werd weer vriendelijk beloont met een flinke spray van bagger, tijdens het voorbij rijden🤨
Daarna toch weer volle pijp gereden, maar na de tweede waterdoorlating liep de volt meter op het dashboard rap terug. Zonder stroom geen koeling!!
Dus hebben we de track moeten verlaten en zijn we door onze service ploeg op sleep genomen.
Snel even langs de wasbox en hop naar het bivak om de reparatie te gaan uitvoeren.
De dynamo was zo gefikst, maar toch waren de service mannen er niet van overtuigd dat, dat ons probleem is geweest.
Na goed zoek werk van Lars en Niels, bleek 1 van onze 2 koelventilatoren toch wat zwaar te lopen, die ook maar even vervangen en nu zou alles weer tip top moeten zijn.
Dus we gaan er vol voor vandaag!!
We starten als 96e deelnemer, dus het wordt een uitdaging om wat plekken naar voren te gaan.
Maar we zullen er alles aan doen om de inzet van het service team, te belonen met een mooie klassering.


Na een gezellige zaterdagavond met een perfect verzorgde BBQ door onze Erik volgt vandaag dan eindelijk de start van de ...
22/06/2025

Na een gezellige zaterdagavond met een perfect verzorgde BBQ door onze Erik volgt vandaag dan eindelijk de start van de rally.
Het wordt een lange dag, eerst moeten we onze navigatiesystemen inbouwen en vanmiddag om 16.46u starten we de proloog om onze start positie voor morgen te gaan bepalen.
Wordt vervolgd!!


Na een snelle reis zijn we aangekomen op ons eerste bivak in Zagań, Polen 🇵🇱Spullen uitgepakt, tentjes opgezet en onze m...
21/06/2025

Na een snelle reis zijn we aangekomen op ons eerste bivak in Zagań, Polen 🇵🇱
Spullen uitgepakt, tentjes opgezet en onze mobiele do**he geïnstalleerd ☺️
Vandaag administratieve check en de technische keuring.
Morgen gaat het dan echt beginnen !!
De Breslau 2025💪
Het wordt ons 5 jarig jubileum, kunnen we dat verzilveren met een top 5 klassering??
We gaan het zien.


Adres

Waterpas 93
The Hague
2495AV

Openingstijden

Maandag 07:00 - 17:00
Dinsdag 07:00 - 17:00
Woensdag 07:00 - 17:00
Donderdag 07:00 - 17:00
Vrijdag 07:00 - 17:00

Telefoon

+31703853477

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer JJ van der Hoeven & Zn BV nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar JJ van der Hoeven & Zn BV:

Delen