28/04/2026
Wat zou jij willen vragen, maar doe je nog te weinig?
Als dagvoorzitter is een goede vraag soms krachtiger dan een hele presentatie. Natuurlijk bereid ik dat voor, maar soms is nieuwsgierigheid ‘on the spot’ het leukste. Dus hierbij een lijstje die ik mijn Notion bijhoud. Maar eerlijk gezegd gebruik ik ze ook weleens gewoon thuis.
Dit zijn mijn favorieten tot nu toe:
•Met welk natuurfenomeen zou jij jezelf vergelijken?
•Welk advies geef jij vaak aan anderen, maar vind je lastig om zelf op te volgen?
•Waarover ben je dit jaar van mening veranderd?
•Welke hobbel heb jij overwonnen?
•Welk project of hobby is totaal buiten je comfortzone?
•Welke eigenschap heb je geaccepteerd?
•Wat vond je als kind leuk en nu nog steeds?
•Wie inspireert jou?
•Waar twijfel je over?
•Welk geluid maakt je direct blij?
•Waar ben jij mee geholpen? Of wat heb jij nog nodig?
•Waardoor ben je het werk gaan doen, wat je nu doet? (Dus niet waarom)
•Als je een werkdag kon ruilen met iemand, wie?
•Wat is het grappigste dat je op je werk hebt meegemaakt?
•Waar voelde jij je het laatst thuis, terwijl dan niet jouw huis was?
•Welke verandering zie je om je heen die je stiekem hoopvol maakt?
•Wat heb jij nodig van anderen om echt goed samen te werken?
•Welk idee vond iedereen eerst raar, maar bleek achteraf briljant?
Mijn favoriete op dit moment? ‘Welke geur brengt meteen herinneringen los’ Die zorgt altijd voor mooie verhalen.
Welke vraag is nog meer mooi en zou je wel eens iemand willen stellen?
Ik laat me graag inspireren!