21/04/2026
Idag öppnar Nordbygg på Stockholmsmässan!
Vi är stolta över att ha fått bidra med återbrukat glas till tävlingen Nya ögon på glas ♻️
I tävlingen utmanades landets arkitekturstuderande att, med hjälp av återbrukat glas och återvunna aluminiumprofiler, skapa och realisera Nordbyggmässans centrala mötesplats – med tillhörande huvudscen på entrétorget.
För första gången i tävlingens historia var återbruk ett uttalat krav. Det har verkligen satt kreativiteten på prov – och visat hur hållbarhet och innovation går hand i hand.
Resultatet kan upplevas live i Älvsjö den 21–24 april.
📍 Var med på prisutdelningen den 23 april kl. 12:30 och träffa vinnaren samt juryn.
Stort tack till alla inblandade – och särskilt Glasbranschföreningen för möjligheten att bidra!