08/01/2024
Enerji tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar
– Sıcak iklimde yaşıyorsak ısı yalıtımına gerek de yoktur
İşte enerji tasarrufuna dair bilinen yanlışların en önemlisi. Isı yalıtımı enerji ve yakıttan tasarruf sağlamak adına yapılır. Kışın ısınmak, yazın da serinlemek için mutlaka ama mutlaka ısı yalıtımı yapmak gerekir. Evet, yanlış okumadınız yazın serinlemek için de yalıtıma ihtiyaç var. Çünkü bir binanın soğultulması sandığınız kadar kolay değildir hatta soğutmak için harcanan enerji ısıtmak için harcanandan daha fazladır. Bu nedenle sıcak iklim koşullarında yaşayanların ısı yalıtımına ihtiyacı diğer bölgelere nazaran daha fazladır.
– Enerjiden tasarruf etmek için mantolama ile ısı yalıtımı yapmak yeterlidir
Alın size bir doğru bilinen yanlış daha. Enerji tasarrufu için mantolama tek başına yeterli değildir. Eğer daha köklü bir çözüm istiyorsanız bunun için ısı yalıtımı yapmalı, otomasyon sistemleri ve yüksek verimli cihazlar kullanmalısınız. Örneğin merkezi ısıtma sistemi kullanılan binalarda tüketimi ısı pay ölçer cihazlarıyla ölçmez ve fazla ısıyı termostatik vanalar ile kontrol altına almazsanız enerji tasarrufu sağlayamazsınız.
– Merkezi ısıtmada evin sıcaklığını bireysel olarak kontrol edemezsiniz
Tabii ki bu bilgi de yanlış. Merkezi ısıtma sisteminin uygulandığı binalarda kullanılan oda termostatı sizin ayarlamış olduğunuz sıcaklık derecesine göre ısıtma sistemini devreye alır. Yani merkezi sistemle ısıtılan bir binada oturuyorsunuz diyelim. Merkezi sistemde ısı ne kadar artırılırsa artırılsın oda termostatı sayesinde evinize yayılan ısı sabit kalır. Eğer evinizi daha hızlı ısıtmak ve bu sıcaklığı uzun süre muhafaza etmek istiyorsanız bunun için duvar, pencere ve zemin izolasyonunu daha iyi yapmalısınız.